Automated Store Ordering (ASO) – co to jest i jakie ma zalety?

W dzisiejszym, dynamicznym świecie handlu detalicznego / ecommerce, technologia i automatyzacja procesów odgrywa kluczową rolę w optymalizowaniu kosztów oraz zapewnieniu sprawnego i bezbłędnego procesu zatowarowywania magazynu. Jednym ostatnich trendów jest korzystanie z systemów ASO, czyli zautomatyzowanego zamawiania towarów w sklepach. Korzystają z niego przede wszystkim sklepy wielkopowierzchniowe, jednak zyskuje on także coraz większą popularność w dużych ecommerce’ach.

Na czym polega Automated Store Ordering?

Zautomatyzowana realizacja zamówień to system, oparty o rozwiązania analityczne, AI oraz algorytm, który wprowadza się w celu dostosowywania stanów magazynowych do bieżącego zapotrzebowania oraz przewidywanego popytu. Bierze on pod uwagę wiele różnych czynników, takich jak np. sezonowość, aktualne i historyczne trendy. W przypadku zmniejszającego się stanu magazynowego danych produktów lub zauważalnego zwiększonego zapotrzebowania na nie, system automatycznie złoży dyspozycję, mającą na celu uzupełnienie zapasów.

Jakie są korzyści z ASO?

Korzystanie z systemu Automated Store Ordering, pozwala na minimalizowanie pracy ręcznej, a więc zmniejsza ryzyko błędów, a także redukuje koszty przez mniejszy nakład pracy kadrowej. ASO pozwala na szybsze reagowanie na zmniejszające się stocki magazynowe, a także zwiększającą się podaż, dzięki czemu sklep może zwiększyć swoją efektywność.

Automated Store Ordering – wymagania

Aby wdrożyć system ASO, niezbędne jest wdrożenie odpowiednich technologii, które umożliwią integrację między magazynem, systemem składania zamówień, a także systemami płatności i POS (punktów sprzedaży).

1254 836 Blog Tirsped