Nowy wzór deklaracji dotyczący importu towarów

Ministerstwo Finansów przedstawiło nowy wzór deklaracji VAT-IM oraz załącznika do deklaracji VAT-IM/A (Dziennik Ustaw rok 2020 poz. 907). Rozporządzenie wchodzi w życie 30 maja 2020 roku. Rozporządzenie Ministerstwa Finansów określa: nowy wzór deklaracji wraz z objaśnieniami o sposobie jej wypełniania, miejsce i sposób składania deklaracji, właściwość miejscową naczelnika urzędu celno-skarbowego. Deklaracja importowa składana jest naczelnikowi… Czytaj więcej »Nowy wzór deklaracji dotyczący importu towarów

Wspólna taryfa celna – czym jest klasyfikacja towarów?

Wspólna Taryfa Celna – co to? Wspólna Taryfa Celna to podstawowe narzędzie z jakiego korzysta agencja celna. Jest to system klasyfikowania towarów, podzielony według określonych zasad i kryteriów. Towary poszeregowane są w 21 sekcjach i 99 działach (ok. 22 000 pozycji towarowych). Nomenklatura towarowa oraz tabela stawek celnych Taryfa celna zbudowana jest z dwóch najważniejszych,… Czytaj więcej »Wspólna taryfa celna – czym jest klasyfikacja towarów?

HMM Algeciras – nowy, największy kontenerowiec

Kontenerowiec HMM Algeciras, opuścił stocznię Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) i port Yantian, wyruszając w swój dziewiczy rejs do Rotterdamu. Jak informuje armator HMM z Korei Południowej, Algeciras to obecnie największy pływający kontenerowiec. To jeden z dwunastu statków, jakie mają być dostarczane do września 2020 roku. Wśród nich znajdzie się HMM Gdańsk. Nowy kontenerowiec… Czytaj więcej »HMM Algeciras – nowy, największy kontenerowiec

GUS podsumowuje marzec 2020 w polskich portach

Główny Urząd Statystyczny podsumował marzec 2020 w polskich portach. Czy koronawirus wpłynął na spadek wolumenu? W marciu 2020 w portach obowiązywały szczególne środki ostrożności w związku z pandemią wirusa SARS-CoV2. Mimo tego, porty zachowały pełną przepustowość. Zgodnie z danymi GUS obroty we wszystkich terminalach łącznie w marcu osiągnęły poziom 7,5 mln ton. To o 9,3%… Czytaj więcej »GUS podsumowuje marzec 2020 w polskich portach

Ubezpieczenie cargo – zalety

Polisa OCP chroni przewoźnika, a nie właściciela ładunku Istnieją okoliczności za które ani spedytor, ani przewoźnik nie odpowiada w świetle prawa Z reguły odpowiedzialność spedytora i przewoźnika jest limitowana, w cargo nie ma tego typu ograniczeń. Odpowiedzialność spedytora i przewoźnika jest ograniczona bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, natomiast odpowiedzialność z tytułu ubezpieczenia CARGO jest kształtowana umownie.… Czytaj więcej »Ubezpieczenie cargo – zalety