Firmy ecommerce każdego dnia realizują szereg zamówień, które klienci składają online – za pośrednictwem sklepów internetowych, portali aukcyjnych oraz marketplace’ów. Polski rynek ecommerce rozwija się niezwykle dynamicznie – do 2026 roku będzie warty 162 mld PLN (źródło: PwC), a tylko w poprzednim roku powstało 6,3 tys nowych sklepów (źródło: WGM).
Czym jest fulfillment?
Fulfillment to jedna z usług świadczonych przez firmy TSL, pozwalająca na optymalizację kosztów w przedsiębiorstwach handlowych. Usługa polega na powierzeniu magazynowania, a także realizacji zamówień i obsłudze zwrotów przez zewnętrznego operatora logistycznego.
Jakie są zalety fulfillmentu dla sklepów internetowych?
Fulfillment to doskonałe rozwiązanie dla branży e-commerce, które niesie za sobą ogrom korzyści, mi.in:
- Pozwala na utrzymanie kosztów zmiennych, skalowalnych, zamiast stałych,
- Nie wymaga inwestycji w zakup, czy budowę własnego magazynu,
- Nie wymaga inwestycji w wyposażenie magazynu oraz zakup i wdrożenie systemu WMS,
- Brak konieczności zatrudniania i szkolenia kadry obsługującej realizację zamówień i zwrotów,
- Nie wymaga zawierania indywidualnych umów z przewoźnikami i kurierami.
Z jakich etapów składa się fulfillment?
- Nawiązanie współpracy z operatorem logistycznym,
- Integracja systemu sklepowego z systemem WMS operatora,
- Przyjęcie towaru na magazyn,
- Przyjmowanie zamówień, kompletowanie ich, pakowanie zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy,
- Realizacja wysyłek,
- Obsługa zwrotów i reklamacji.
W fulfillment zewnętrzny operator odpowiada również za stały monitoring magazynów, aranżowanie dokumentacji towarzyszącej przesyłce, kontrolę zgodności wysyłek z zamówieniem, czy kompleksową obsługę kurierską, w tym przesyłki za pobraniem.
Czym różni się fulfillment od dropshippingu?
Dropshipping jest modelem logistycznym, w którym sklep internetowy przekazuje swoje zamówienia do realizacji bezpośrednio do dostawcy (producenta lub hurtownika) i to on w jego imieniu kompletuje zamówienia i realizuje wysyłki. Różnica polega jednak na tym, że w przypadku dropshippingu sklep online nie posiada własnego asortymentu, a jedynie pośredniczy między klientem końcowym, a dostawcą towaru.
Zapoznaj się z naszą ofertą:
Napisz do nas na adres oferta@tirsped.com.pl lub zadzwoń pod numer: 22 519 70 05