Czym jest fulfillment i jakie są jego korzyści dla firm ecommerce?

Firmy ecommerce każdego dnia realizują szereg zamówień, które klienci składają online – za pośrednictwem sklepów internetowych, portali aukcyjnych oraz marketplace’ów. Polski rynek ecommerce rozwija się niezwykle dynamicznie – do 2026 roku będzie warty 162 mld PLN (źródło: PwC), a tylko w poprzednim roku powstało 6,3 tys nowych sklepów (źródło: WGM).

Czym jest fulfillment?

Fulfillment to jedna z usług świadczonych przez firmy TSL, pozwalająca na optymalizację kosztów w przedsiębiorstwach handlowych. Usługa polega na powierzeniu magazynowania, a także realizacji zamówień i obsłudze zwrotów przez zewnętrznego operatora logistycznego.

Jakie są zalety fulfillmentu dla sklepów internetowych?

Fulfillment to doskonałe rozwiązanie dla branży e-commerce, które niesie za sobą ogrom korzyści, mi.in:

  • Pozwala na utrzymanie kosztów zmiennych, skalowalnych, zamiast stałych,
  • Nie wymaga inwestycji w zakup, czy budowę własnego magazynu,
  • Nie wymaga inwestycji w wyposażenie magazynu oraz zakup i wdrożenie systemu WMS,
  • Brak konieczności zatrudniania i szkolenia kadry obsługującej realizację zamówień i zwrotów,
  • Nie wymaga zawierania indywidualnych umów z przewoźnikami i kurierami.

Z jakich etapów składa się fulfillment?

  1. Nawiązanie współpracy z operatorem logistycznym,
  2. Integracja systemu sklepowego z systemem WMS operatora,
  3. Przyjęcie towaru na magazyn,
  4. Przyjmowanie zamówień, kompletowanie ich, pakowanie zgodnie z wytycznymi zleceniodawcy,
  5. Realizacja wysyłek,
  6. Obsługa zwrotów i reklamacji.

W fulfillment zewnętrzny operator odpowiada również za stały monitoring magazynów, aranżowanie dokumentacji towarzyszącej przesyłce, kontrolę zgodności wysyłek z zamówieniem, czy kompleksową obsługę kurierską, w tym przesyłki za pobraniem.

Czym różni się fulfillment od dropshippingu?

Dropshipping jest modelem logistycznym, w którym sklep internetowy przekazuje swoje zamówienia do realizacji bezpośrednio do dostawcy (producenta lub hurtownika) i to on w jego imieniu kompletuje zamówienia i realizuje wysyłki. Różnica polega jednak na tym, że w przypadku dropshippingu sklep online nie posiada własnego asortymentu, a jedynie pośredniczy między klientem końcowym, a dostawcą towaru.

 

Interesują Cię usługi dla e-commerce?
Napisz do nas na adres oferta@tirsped.com.pl lub zadzwoń pod numer: 22 519 70 05
1920 1277 Blog Tirsped