Nowe inwestycje MSC w sojuszu 2M

Armator MSC złożył zamówienie o wartości 760 mln dolarów na budowę pięciu kontenerowców ULCV. Każdy z nich będzie miał zdolność przewozu 23 000 TEU, co oznacza że MSC już w połowie 2021 roku będzie dysponował pojemnością powiększoną o 115 000 TEU. Łączna liczba statków MSC klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel) wyniesie 16 jednostek o… Czytaj więcej »Nowe inwestycje MSC w sojuszu 2M

Azjatycki gigant – MSC Gülsün wpłynął do Portu Gdańsk

Liczący niemal 400m i mieszczący 23 756 TEU, największy kontenerowiec na świecie wpłynął do gdańskiego terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Podczas jego postoju zostanie przeładowanych 11 tys. kontenerów (co odpowiada 18 tys. TEU). Jak zaznaczają specjaliści będzie to największa wymiana ładunku w Europie. MSC Gülsün ma niemal 400 metrów długości i 61,5 metra szerokości – odpowiednik… Czytaj więcej »Azjatycki gigant – MSC Gülsün wpłynął do Portu Gdańsk

Demurrage

Demurrage jest opłatą, która wiąże się z morskim transportem kontenerowym, zarówno w przypadku importu, jak i eksportu towarów. Obejmuje ona czas, jaki kontener z towarem spędza w porcie, oczekując albo na odebranie przez klienta lub przewoźnika. Opłata demurrage naliczana jest po przekroczeniu określonego w danym porcie czasu na odebranie kontenera. Po odebraniu kontenera z portu… Czytaj więcej »Demurrage

Detention

Detention to rodzaj opłaty w transporcie morskim, która naliczana jest od momentu, w którym klient pobrał z portu pełny kontener, za czas, który mija do zwrotu kontenera pustego. Detention może być więc postrzegane jako opłata za „wypożyczenie” kontenera i naliczana jest do czasu jego zwrotu.

EORI

EORI jest elektronicznym, wspólnym dla wszystkich krajów Unii Europejskiej, celnym systemem rejestracji przedsiębiorstw. Z rejestracją w systemie wiąże się nadanie specjalnego numeru, czyli numeru EORI. Według obowiązujących przepisów numer EORI ma obowiązek posiadać każdy przedsiębiorca dokonujący importu i/lub eksportu z krajami spoza obszaru wspólnotowego EU.