Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu ustalania wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub wystąpienia zdarzenia zmniejszającego stopień tego bezpieczeństwa weszło w życie z początkiem lipca bieżącego roku.
Rozporządzenie dotyczy dwóch sytuacji:
- zatorów drogowych – rozumianych jako utrzymujący się stan zatrzymania ruchu lub stan, w którym pojazdy poruszają się z zatrzymaniami, powodując tworzenie się narastającej kolejki pojazdów,
- zdarzeń na drogach – to wszystkie niemożliwe do uprzedniego przewidzenia sytuacje, zmniejszające bezpieczeństwo ruchu, w szczególności: wypadki drogowe, uszkodzenia dróg, katastrofy naturalne, zagrożenia terrorystyczne, czy katastrofy budowlane.
W przypadku otrzymania informacji o wystąpieniu zdarzenia lub zatoru drogowego Szef Krajowej Administracji Skarbowej, we współdziałaniu z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad, analizuje i dokumentuje, czy:
- faktycznie wystąpiło zdarzenie albo zator drogowy,
- na skutek zdarzenia doszło do powstania zatoru,
- tendencja tworzenia zatoru jest rosnąca, czy malejąca,
- istnieje możliwość zastosowania innych środków niż odstąpienie od poboru opłat, w szczególności przez wprowadzenie objazdów, zwiększenie obsady na placu poboru opłat (PPO), ręczne wydawanie dokumentów potwierdzających wjazd na autostradę, uruchomienie na placu poboru opłat pasów o zmiennym kierunku ruchu.
Na podstawie rozporządzenia szef KAS niezwłocznie przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu informację o ustaleniu wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego lub zdarzenia zmniejszającego stopień tego bezpieczeństwa. Szef KAS przedstawia ministrowi właściwemu do spraw transportu półroczne sprawozdania z przeprowadzanych analiz oraz podejmowanych działań.
Zapoznaj się z naszą ofertą:
Źródło: gov.pl