Nowe inwestycje MSC w sojuszu 2M

Armator MSC złożył zamówienie o wartości 760 mln dolarów na budowę pięciu kontenerowców ULCV. Każdy z nich będzie miał zdolność przewozu 23 000 TEU, co oznacza że MSC już w połowie 2021 roku będzie dysponował pojemnością powiększoną o 115 000 TEU. Łączna liczba statków MSC klasy ULCV (Ultra Large Container Vessel) wyniesie 16 jednostek o łącznej zdolności przewozu 360 000 TEU.

To kolejna duża inwestycja MSC. W tym roku bowiem w swoją pierwszą trasę wyruszył ich najnowszy nabytek – MSC Gulsun, będący obecnie największym na świecie kontenerowcem. MSC Gulsun pływa na linii Europa – Azja, a 23 sierpnia pierwszy raz dokował w porcie DCT Gdańsk.

Obecna ładowność wszystkich kontenerowców MSC wynosi niemal 4 mln TEU. Najnowsze inwestycje pomogą dogonić pojemność floty firmy Maersk (4,2 mln TEU), z którą tworzy sojusz armatorski 2M. Porozumienie armatorskie 2M zostało zawarte na okres 10 lat, zajmując tym samym blisko jedną trzecią całego światowego potencjału transportu kontenerów morskich.



640 360 Blog Tirsped