Zmiany w serwisach morskich w efekcie zerwania stosunków dyplomatycznych z Katarem

2017-06-08

W efekcie zerwania przez państwa arabskie - Arabię Saudyjska, Egipt i Zjednoczone Emiraty Arabskie - stosunków dyplomatycznych z Katarem i zamknięcia swoich portów, armatorzy wycofują serwisy z obsługi Kataru.

- Obsługę portów Kataru zawiesiły Evergreen i OOCL,

- Maersk Line wstrzymał bukingi ładunków z przeładunkiem w Jebel Ali z przeznaczeniem do Kataru i w eksporcie z tego kraju

- CMA CGM wprowadził ze skutkiem natychmiastowym restrykcje

Coraz więcej portów arabskich odmawia zawinięć statkom pod flagą katarską. Uczynił to Bahrain, Arabia Saudyjska, także w odniesieniu do wyładunku towarów "katarskich", Zjednoczone Emiraty Arabskie - porty Fujairah i Jebel Ali - zakaz zawinięć statków z/do Kataru także pod inną flagą. W portach Abu Dhabi (port Khalifa, Musaffa Port, Mina Syed Port) zakaz obejmuje: statki pod flagą Kataru, statki płynące do/z Kataru jako ostatniego/następnego portu zawinięcia niezależnie od flagi, statki ładujące/wyładowujące towar z przeznaczeniem do Kataru /pochodzący z Kataru. Prawdopodobnie zakaz zawinięć statków pod flagą katarską wyda też Egipt.